Ik blog nooit in opdracht, maar wel op verzoek. De meeste boeken die ik hier bespreek heb ik met zo'n verzoek gekregen van de uitgevers. Dat betekent niet dat
zij -of wie dan ook- enige invloed kunnen uitoefenen op de inhoud van dit blog. Ik blog gewoon zoals ik er zelf over denk.

Reacties? Graag! Ik stel het zeker op prijs als mensen de moeite nemen om te reageren.
Heb jij ook een weblog over boeken? Ik ben nieuwsgierig, dus laat gerust een linkje achter in jouw reactie.


dinsdag 10 juni 2014

Nachtelijke tijgers, vóór de boekbespreking

Fiona McFarlaine - Tijgers in de nacht


roman
oorspronkelijke titel: The Night Guest
oorspronkelijke uitgave (Australië): 21 augustus 2013 
Nederlandse uitgave: 16 juni 2014
vertaling: Dirk-Jan Arensman
uitgever: Meulenhoff 

Korte inhoud: 
De 75-jarige weduwe Ruth woont alleen aan de Australische westkust. Haar twee zoons wonen ver weg, in Nieuw Zeeland en Hongkong. In haar afgelegen strandhuis probeert Ruth de laatste jaren van haar leven zinvol door te brengen. Op een ochtend wordt ze angstig wakker. Ze is ervan overtuigd dat er een tijger in haar huis rondsluipt. Kort daarna krijgt ze totaal onverwacht bezoek van een exotische vrouw die beweert namens de regering voor haar te komen zorgen. Deze Frida weet met haar kordate optreden en charme een plek te veroveren in zowel Ruths hart als haar huis. 
Frida en de tijger: ze zijn er, en ze gaan niet meer weg. Maar zijn ze wel wat ze lijken? Wie kan Ruth vertrouwen? En kan ze zichzelf nog wel vertrouwen?



En de rest van de tekst? Die houd ik nog even achter. 

Geen opmerkingen: